Trafikrapport från Swebus: Inga förseningar i påsktrafiken

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2016 08:43 CET

Idag startar påsktrafiken och Swebus trafikledning meddelar att expressbussarna går enligt tidtabell. Än så länge är det lugnt ute på vägarna, men resandet kommer att intensifieras under dagen med trolig köbildning runt storstäderna efter lunch.

- Prognosen för dagen är att det är en intensiv trafikdag på bra väglag, säger Christel Grip, presschef på Swebus. Just nu har vi många avgångar från Oslo och efter lunch är det många bussar som avgår från Stockholm, Göteborg och Malmö. Många arbetar fram till lunch i Sverige och ger sig sedan även till sitt påskfirande.

Resenärer uppmanas att vara i god tid till sin bussavgång. Bagaget bör även märkas tydligt.

Aktuell trafikinformation och upplysningar för resenärer:
- Upplysning och försäljning: telefon 0771-218 218.
- Kundtjänst på Twitter och Facebook, öppettid vardagar kl 8-18.
- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.

Aktuell trafikinformation för pressen:
- Pressjour: 0701-87 12 00
- Trafikinformation på Swebus.se. Uppdateras löpande.

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 280 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se.