Vinterns Dreamhackresor ute till försäljning

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 08:05 CEST

I dag kommer Swebus specialresor till Dreamhack Winter 2014 ut till försäljning. Direktbussarna går under festivaldagarna 27-30 november från städer som Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlstad hela vägen till Elmiamässan i Jönköping och tillbaka.

Dreamhack är ett gigantiskt LAN-party som utvecklats till världens största digitala festival. I år beräknas 25 000 deltagare.

– Nu är det dags igen och vi är peppade på att köra alla förväntansfyllda gamers till Skandinaviens största spelfestival, säger Christel Grip, presschef.

Swebus kör hela vägen fram till Dreamhack, Elmia i Jönköping. I bagageutrymmet finns det gott om plats för datorer, stolar och övrig packning.

– Ju tidigare du köper din bussresa till Dreamhack Winter 2014 desto billigare blir det. Du kan även boka din resa till Dreamhack Stockholm 2014, säger Christel Grip.

Årets rutter avgår den 27 november till Dreamhack Winter och Elmiamässan, och tillbaka hem igen den 30 november. Linjerna går via följande orter:

- Från Malmö via Lund, Helsingborg, Örkelljunga Eket, Markaryd, Ljungby och Värnamo.
- Från Stockholm via Nyköping, Norrköping, Linköping, Mjölby, Ödeshög och Gränna.
- Från Göteborg via Landvetter, Borås och Ulricehamn.
- Från Karlstad via Kristinehamn, Gullspång, Otterbäcken, Sjötorp, Hasslerör, Mariestad, Lövåsen, Stöpen, Skövde, Skultorp, Tidaholm, Slättäng, Broholm och Mullsjö.

Med anslutande bussar kan man även resa från övriga landet. I år kan man även hyra en hel privat buss tillsammans med spelpolarna till och från Dreamhack.

Såhär såg det ut när Swebus åkte till Dreamhack Summer 2014:

Så här lät det när Swebus podcast “Älskaresa” handlade om Dreamhack!