Fredrik Wallner ny vd för Swecos anläggningsverksamhet

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2018 09:30 CEST

​Fredrik Wallner blir vd för Swecos anläggningsverksamhet med över 800 medarbetare i Sverige.

Fredrik Wallner tillträder som vd för Swecos anläggningsverksamhet med över 800 medarbetare i Sverige och blir en del av svenska ledningsgruppen. Han har arbetat i Sweco sedan 1998 och efterträder Ann-Louise Lökholm Klasson som utsetts till affärsområdeschef för Sweco Sverige.

Fredrik har en gedigen erfarenhet av Sweco och infrastrukturmarknaden. Han har arbetat i Sweco i 20 år och varit en del av ledningsgruppen inom Swecos anläggningsverksamhet i 13 år.

– Fredrik har ett stort affärs- och kundfokus och har drivit en mycket framgångsrik region med lönsam tillväxt. Som ledare är han trygg, stabil och målinriktad. Jag är glad över att det är Fredrik som tar över för att fortsätta den positiva utvecklingen av verksamheten, säger Åsa Bergman, affärsområdeschef för Sweco Sverige.

– Jag tar mig an denna nya utmaning med spänning och ödmjukhet. Jag ser fram emot att, tillsammans med alla medarbetare, driva verksamheten framåt för att fortsätta att leverera de bästa lösningarna till våra kunder, säger Fredrik Wallner.

Fredrik tillträder som vd för Swecos anläggningsverksamhet den 20 april.

För mer information, kontakta:
Åsa Bergman, affärsområdeschef Sweco Sverige, 08-695 64 03
Fredrik Wallner, tillträdande vd Swecos anläggningsverksamhet, 060-169 928
Hanna Haeggström, pressansvarig Sweco Sverige, 010- 484 54 04

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,5 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.