Jan Mattsson, vd för Swecos arkitektverksamhet, invald som ny ledamot i STD-företagens styrelse.

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2018 09:51 CEST

Jan Mattsson, vd för Swecos arkitektverksamhet, är nu invald i STD-företagens styrelse.

Som vd för Swecos arkitektverksamhet sedan 2006, kommer Jan Mattssons bakgrund och erfarenheter till sin rätt som ny ledamot i Svenska Teknik & Design-företagens styrelse. Med den spets inom arkitektur och bredd inom teknikområdet som Sweco representerar, har Jan Mattsson kunskap om hela spektrumet kring samhällsbyggnad.

– STD-företagen som bransch och arbetsgivarorganisation ska vara en röst i samhällsdebatten och driva branschgemensamma frågor för medlemsföretagen. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med övriga styrelsen bidra till att skapa de bästa förutsättningarna för medlemsföretagens verksamhet i en föränderlig omvärld. Mina perspektiv och erfarenheter från både arkitekt- och teknikkonsultvärlden hoppas jag kommer väl till pass, säger Jan Mattsson.

Jan Mattsson blev invald i styrelsen i ett fyllnadsval redan under hösten 2017 och blev på STD-företagens stämma i maj i år invald som ordinarie ledamot.

– Tillsammans med den nya styrelsen och genom den förbundsbildning vi nu lagt grunden för kommer vi att ytterligare kunna stärka synligheten och inflytandet för landets arkitekt- och ingenjörsföretag. Arbetet med att stärka profilen kommer att intensifieras under 2019, säger Magnus Höij, vd för Svenska Teknik&Designföretagen.

Svenska Teknik&Designföretagen (STD-företagen) är bransch- och arbetsgivarorganisationen för Sveriges arkitekt- och teknikkonsultföretag inom bygg- och industrisektorn.

För mer information, kontakta:
Jan Mattsson, vd Sweco Architects, jan.mattsson@sweco.se, tfn 073-412 92 65.
Magnus Höij, vd STD-företagen, magnus.hoij@std.se, tfn 070-310 35 00.

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 16,5 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.