​Sweco är ingenjörsstudenternas drömarbetsgivare i branschen

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2020 08:07 CET

Branschbäst FöretagsBarometern

Sweco är branschbäst när ingenjörsstudenter rankar sin framtida drömarbetsgivare samt det enda teknikkonsultbolaget på top-10 listan. Det visar Universums FöretagsBarometern, en undersökning där cirka 25 000 studenter på landets högskolor och universitet svarar på frågan vilka de har som drömarbetsgivare.

Förutom att Sweco är branschbäst bland ingenjörsstudenter hamnar företaget dessutom på tredje plats bland högskoleingenjörer, vilket är en förbättring från föregående år. Den årliga undersökningen bland studenter om vem som är deras mest attraktiva arbetsgivare presenterades i år via ett webinarum istället för Universum Awards, som ställdes in på grund av rådande omständigheter.

- Det känns givetvis väldigt roligt att vi får denna utmärkelse. Det är det bästa betyget på att vi har lyckats nå ut till landets ingenjörsstudenter. Vi har visat dem vilka vi är och vad vi kan erbjuda dem när de är klara med studierna, säger Ann-Louise Lökholm-Klasson, vd Sweco Sverige.

Om FöretagsBarometern
Varje år rankar landets studenter Sveriges mest attraktiva arbetsgivare i Universums undersökning FöretagsBarometern. Undersökningen är en heltäckande studentundersökning om karriär, arbetsliv och framtid. I år har cirka 25 000 studenter från landets högskolor deltagit i undersökning och röstat fram Sveriges mest attraktiva arbetsgivare.

Ta del av hela FöretagsBarometern här.

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 17 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 20,6 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, www.sweco.se