Sweco bevakar klimatmötet i Mexiko

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2010 11:45 CET

Bild: Andreas Gyllenhammar

I dag drar klimatmötet i Cancún, Mexico igång. Swecos miljö- och klimatexperter Andreas Gyllenhammar och Jonas Svensson ger dig en inblick i vad som händer via sin blogg.

─ Vi ska rapportera och även analysera hur händelseutvecklingen kan påverka världen, Sverige och oss som arbetar med hållbar samhällsbyggnad, säger Andreas Gyllenhammar, miljö- och klimatstrateg på Sweco.

Andreas Gyllenhammar och Jonas Svensson hjälps åt att följa förhandlingarna, guida i mediabruset kring COP16 och även analysera företagens roll i klimatarbetet.

─ Vi bevakade COP 15 på plats i Köpenhamn. Det var många medarbetare och kunder som följde vår blogg då. Nu är det dags igen. Vi är inte på plats i Mexico men följer noga det som händer från hemmaplan, säger Jonas Svensson som till vardags arbetar med miljöfrågor på Sweco i Malmö.

Om Cancún

För 16:e gången träffas FN:s klimatkonvention för att fortsätta förhandla om minskade klimatgasutsläpp. Målet är att nå en ny överenskommelse som ersätter det utgående Kyotoavtalet. Mötet, som pågår i den Mexikanska staden Cancún mellan den 29 november–10 december 2010 kommer även att avhandla andra aspekter av det globala klimatarbetet.

Länk till bloggen: http://blogs.sweco.se/cop16/

Sweco besvarar dina klimatfrågor på climatehelpdesk@sweco.se

För ytterligare information kontakta:
Rebecka Gunner, informationschef Sweco Sverige, 0734-12 66 75
Andreas Gyllenhammar, miljö- och klimatstrateg Sweco, 070-679 72 25
Jonas Svensson, miljökonsult på Sweco i Malmö, 072-203 70 07

Sweco är ett internationellt konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco har 5 300 anställda i elva länder och omsatte 2009 drygt 5,3 Mdr SEK. För närvarande genomför Sweco uppdrag i cirka 90 länder runt om i världen. Sweco är noterat på NASDAQ OMX Stockholm AB.