SWECO designar installationer på Malta

Pressmeddelande   •  Jul 07, 2003 13:18 CEST

SWECO har fått i uppdrag att designa och projektera el- och teleinstallationer på Mater Dei Hospital på Malta. Uppdraget är värt drygt fyra miljoner kronor.

Mater Dei Hospital ligger strax utanför Valletta på Malta och ska bli ett toppmodernt sjukhus med 1 000 vårdplatser, 24 operationssalar, forsknings- och utbildningslokaler, hotell, butiker, apotek, restauranger samt ett kapell. Anläggningen ska även inrymma personalutrymmen, daghem och rekreationsavdelning. Projektet omfattar över 250 000 kvadratmeter.

– På ett toppmodernt sjukhus som detta krävs den mest avancerade tekniken inom personlarm, telefoni, data, brandskydd med mera. System som måste integreras med varandra på ett sofistikerat sätt, säger Göran Beronius, ansvarig för systemintegration på SWECO THEORELLS.

Uppdraget kommer att utföras av SWECO THEORELLS och beräknas vara färdigt i mars 2004. Uppdragsgivare är ABB. Det totala värdet på projektet är cirka 2,5 miljarder kronor.

SWECO är Sveriges största konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur: SWECO FFNS, SWECO BLOCO, SWECO THEORELLS, SWECO VBB, SWECO VIAK, SWECO Projektledning, SWECO Industriteknik, SWECO Position, SWECO Energuide och SWECO Connect. SWECO-aktien är noterad på O-listan vid Stockholmsbörsen.

För ytterligare information kontakta:
Göran Beronius, ansvarig för systemintegration tfn 08-705 07 54