​Sweco tar över Eurocons automationsverksamhet i Göteborg

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2020 10:00 CET

Från och med den sista mars välkomnar Sweco i Göteborg sex nya medarbetare inom automation från Eurocon Engineering AB i Göteborg. Pågående projekt och uppdrag fortsätter enligt plan i Swecos regi.

Sweco Industry är en stor aktör inom automationsområdet och har möjligheten att utveckla verksamheten och den kompetens som finns hos medarbetarna.

– Vi gläds verkligen åt att välkomna våra nya medarbetare inom automation som har gedigen kompetens och erfarenhet från läkemedels- och livsmedelsbranschen. Vi utvecklar vår verksamhet ständigt där tillförseln av rätt kompetens är en mycket viktig del. Våra nya medarbetare kommer ytterligare ge oss möjlighet att stärka vår position inom området vi verkar och såklart ge oss många och goda synergieffekter, till en redan god organisation i Göteborg, säger Thomas Fogelström, vd för Swecos Industrikonsulter.

För ytterligare information vänligen kontakta
Thomas Fogelström, vd Swecos industrikonsulter, 070-325 34 05, thomas.fogelstrom@sweco.se
Bessie Wedholm, tf pressansvarig Sweco Sverige, 010-484 50 20 (endast press), bessie.wedholm@sweco.se

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 17 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 20,6 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, www.sweco.se