Swecos konsulter inom geografisk IT etablerar sig i Västerås

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2011 13:16 CET

Bild: Eva-Mi Einvall

På Swecos kontor i Västerås jobbar idag cirka 100 konsulter inom arkitektur, miljö, energi och industri. Nu får de sällskap av Swecos konsulter inom geografisk IT. I januari 2012 börjar Eva-Mi Einvall som ny gruppchef med uppgiften att starta upp Swecos verksamhet inom geografisk IT i Västerås.

- Vi har på senare tid sett en ökad efterfrågan i Västerås och med anställningen av Eva-Mi Einvall finns vi nu etablerade på 15 orter i Sverige, säger Helena Källerman, chef för Swecos 160 konsulter inom geografisk IT i Sverige.

Geografisk IT handlar om att, med hjälp av karta och geografiska positioner, strukturera, analysera och presentera information på ett överskådligt sätt. Inom området erbjuder Sweco tjänster som omfattar geografiska informationssystem, så kallade GIS-tjänster, företagsportaler och mobila informationssystem.

För ytterligare information kontakta:
Helena Källerman, vd Sweco Position, 08-695 65 85, helena.kallerman@sweco.se

Sweco är ett internationellt konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur. Sweco har ca 6 200 anställda i elva länder och omsatte 2010 ca 5,3 Mdr SEK. För närvarande genomför Sweco uppdrag i cirka 80 länder runt om i världen. Sweco är noterat på NASDAQ OMX Stockholm AB.