Från STCC till Swecondagarna för Ekblom

Från STCC till Swecondagarna för Ekblom

Den 13 juni kommer Volvo Polestar Racings förare och dubble STCC-mästaren Fredrik Ekblom till Swecondagarnas branschdag i Eskilstuna. Förra helgen körde han STCC på Anderstorp och säkrade värdefulla poäng i mästerskapet med två pallplatser.

Swecon är partner till Volvo Polestar Racing i STCC - svensk banracings kungaklass. Säsongen har inletts på bästa sätt för Volvo, även om Ekblom inte är riktigt nöjd. Efter säsongens inledande fyra race, så jagar han ledande teamkollegan och regerande mästaren Thed Björk i poängtabellen. Nästa tävling för Volvoteamet är STCC:s kvällsrace på Mantorp den 25 juni.

Fredrik Ekblom och hans Volvo S60 kommer att finnas i Swecons verkstad på mässområdet under Swecondagarnas branschdag den 13 juni i Eskilstuna.

Anmälan för fri entré till Swecondagarnas branschdag görs på www.swecon.se/swecondagarna

FAKTA FREDRIK EKBLOM

Bor: Kumla