Swecon auktionerar ut två specialutrustade Volvo L70F Monster Loaders

Swecon auktionerar ut två specialutrustade Volvo L70F Monster Loaders

Nu auktioneras Swecons specialutrustade eventlastare ut vid ett evenemang på Volvo Customer Center i Eskilstuna den 23 oktober. Innan auktionen kommer även Monstertrucken Thor att visa upp sig.

Årets två heta L70F, som synts på STCC och Monster Jam, skiljer sig verkligen från mängden. Det första man ser är den läckert svarta lacken och den häftiga strajpningen. Sedan fastnar ögonen på de kromlackerade detaljerna: grillen, avgasröret och fälgarna. Hjullastarna säljs med standarddäck, men annars har de mycket extrautrustning för både ökad komfort och säkerhet.

Spekulanter kan anmäla sig till auktionen via närmaste Sweconsäljare. De fär då en inbjudan till auktionen som hålls på Volvos democenter i Eskilstuna den 23 oktober. Precis som förra året kommer allt överskott att gå till välgörande ändamål. Förra årets auktion inbringade hela 540 000 kr till Astrid Lindgrens barnsjukhus.

Läs mer på www.swecon.com/auktion, där vi löpande lägger ut information om auktionen.

Se bilder på Swecons heta lastare

Press och media anmäler sig till Fredrik Rigö, 016-42 95 22, alt email: fredrik.rigo@swecon.com.