Lettlands huvudstad Riga

Flyg direkt till Riga från Göteborg Landvetter

Till sommaren startar det lettiska flygbolaget airBaltic en direktlinje mellan Göteborg Landvetter Airport och den lettiska huvudstaden Riga.Linjen testades som sommarlinje 2015 och är nu tillbaka från 1 juni som en helårslinje med sex avgångar i veckan.

Riga är ett spännande resmål i sig men direktlinjen ger också möjligheten att smidigt transferera vidare från flygplatsen till airBaltics 60 destinationer i övriga Baltikum, Skandinavien, Ryssland och CIS-länderna.

- Vi är glada att kunna erbjuda näringslivet i Västra Götalands-regionen ett smidigt sätt att kunna flyga direkt till Riga då vi vet att det är många affärsresenärer som efterfrågat linjen. Riga har också vacker arkitektur, ett dynamiskt kulturliv och spa-upplevelser som passar resenärer som vill upptäcka en ny spännande huvudstad på nära avstånd, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

Flygplansmodellen är en Bombardier Q400 och flygtiden är 1 timme och 40 minuter.

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige.

Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter drygt 5,5 miljarder kronor per helår och har 2 800 medarbetare.