RC Chocolat öppnar på Terminal 3, Arlanda

​​Konditori RC Chocolat utökar på Arlanda

Nu expanderar det franskinspirerade konditoriet, caféet och bageriet RC Chocolat på Stockholm Arlanda Airport. I tillägg till Terminal 5 och SkyCity öppnar nu även ett konditori i Terminal 3. Alla bakverk görs för hand; bröd, bullar, chokladpraliner, chokladtryfflar, bakelser och tårtor. Till detta serveras varm choklad och kaffe, där bönorna valts ut med särskild hänsyn till miljön.

- Vi är glada att kunna erbjuda våra resenärer ett utbud där råvarorna är utvalda med omsorg och av högsta kvalitet. Med bas i Sigtuna representerar familjeföretaget RC Chocolat det småskaliga och närproducerade som vi tycker är ett bra komplement till de större aktörerna på Arlanda, säger Magnus Ros, kommersiell direktör på Swedavia.

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige.

Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter drygt 5,5 miljarder kronor per helår och har 2 800 medarbetare.

Presskontakt Tf presschef - Acting Head of Media Relations Press & media 010-109 01 00

Presskontakt Pressansvarig Press & media 010-109 01 00