Wizz startar linje till Vilnius

​Ny direktlinje från Göteborg till Vilnius med Wizz Air

Wizz Air satsar på Göteborg Landvetter Airport och börjar under våren att flyga direkt till Vilnius. Det kommer att bli två avgångar i veckan mellan Göteborg och den litauiska huvudstaden.

Under våren 2017 börjar lågprisbolaget Wizz Air flyga mellan Göteborg Landvetter och Vilnius. De östeuropeiska destinationerna ger möjlighet för västsvenskarna att upptäcka nya, spännande städer. Många svenska företag, bland annat banker och callcenters, är också etablerade i Baltikum. Samtidigt gör flygförbindelsen det enklare för många litauer att resa till Göteborg både för arbete och som besökare. Det finns mycket att upptäcka för de inresande baltiska turisterna, och Liseberg är ett populärt besöksmål för många.

- Vi är väldigt glada att Wizz Air satsar på Landvetter och startar en direktförbindelse till en av Baltikums intressanta huvudstäder. Det här ger både oss i Västsverige och våra litauiska grannar bättre möjligheter öka utbytet mellan länderna inom både affärsrelationer och turism, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

Från Göteborg Landvetter flyger Wizz Air direkt till ett flertal östeuropeiska städer: Belgrad i Serbien, Budapest i Ungern, Gdansk och Warszawa i Polen, Skopje i Makedonien samt Tuzla i Bosnien-Hercegovina.

Sträckan Göteborg – Vilnius kommer att trafikeras två gånger i veckan med start 26 mars 2017.

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige.

Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter drygt 5,5 miljarder kronor per helår och har 2 800 medarbetare.