Pressbyrån öppnar i gaten på Bromma Stockholm Airport

Pressbyrån öppnar i gaten på Bromma Stockholm Airport

Nu utökar Pressbyrån sin verksamhet på Bromma Stockholm Airport och möjliggör därmed för resenärerna att göra sina sista inköp även i gateområdet.

Den nya Pressbyrån innebär att delar av det ordinarie sortiment som finns på flygplatsen även kommer att finnas tillgängligt för resenärerna i flygplatsområdets avgångshall, efter säkerhetskontrollen.

Under hösten kommer Pressbyrån att testa det utökade konceptet för att se hur det mottas av resenärerna. Testet planeras att pågå fram till årsskiftet.

– För oss känns det glädjande att få möjligheten att prova detta koncept med utökad service för våra resenärer i gaten. Genom den nya Pressbyråbutiken hoppas vi kunna erbjuda en ännu bättre möjlighet för resenärerna att göra de sista nödvändiga sista minuten-inköpen inför resan, säger Peder Grunditz, flygplatsdirektör på Bromma Stockholm Airport.

– Vi vet att tid är avgörande för våra kunder och i synnerhet på en flygplats. I vår nya försäljningsoptimerade butik, ger vi kunden den snabbaste servicen och möjlighet till konsumtion direkt vid gaten eller "to-go" det vill säga "ta-med" på flyget. Här ger vi våra kunder möjligheten att införskaffa det sista som kan behövas på resan, säger Ann-Christine Eriksson, Regionschef på Reitan Convenice Sweden AB som är franchisegivare till Pressbyrån i Sverige.

För ytterligare information kontakta:
Ulrika Fager, kommunikationschef Bromma Stockholm Airport, telefon: 070-891 68 25
eller Swedavia Pressavdelning, telefon: 010-109 01 00.

Lennart Schultz, pressansvarig Pressbyrån, telefon: 070-307 73 85.

Från Bromma Stockholm Airport kan du resa både inrikes och utrikes. Vi har avgångar till Ronneby, Århus, Helsingfors, Växjö, Bryssel, Trollhättan, Östersund, Tallinn, Visby, Kalmar, Ängelholm, Halmstad, Göteborg, Malmö, Umeå och Sundsvall. Flygbolag som trafikerar Bromma är Blekingeflyg, British Airways/Sunair, Finnair, Flybe, Estonian Air, Flysmåland, Brussels Airlines, Golden Air, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg, Malmö Aviation och Sundsvallsflyg.

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter drygt 5,5 miljarder kronor per helår och har 2 500 medarbetare.

Presskontakt Tf Presschef - Acting Head of Media Relations Press och Media 010-109 01 00