Sunfleets bilpool nu på Bromma Stockholm Airport

Sunfleets bilpool nu på Bromma Stockholm Airport

Nu förstärks Swedavias samarbete med bilpoolsföretaget Sunfleet. Bilpoolen finns sedan tidigare på Arlanda, Landvetter, Malmö och Visby Airport och utökas nu till att även omfatta Bromma Stockholm Airport.

Den 11 maj kommer bilpoolen att öppna på Bromma Stockholm Airport. Samarbetet innebär att Brommas flygresenärer som är medlemmar i Sunfleets bilpool nu kan kombinera hyrbil med flyg på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt.

Intresset för bilpooler har ökat på svenska flygplatser och är en stor trend i Europa. Registrering hos en sådan har potential att bidra till smidigheten för flygresenärers resa till och från flygplatsen. Det hela handlar om registrering och hyrning av en bil över internet eller via Sunfleets app för att sedan kunna hämta ut bilen och köra iväg utan att behöva hämta ut nycklar. Det enda som behövs är mobiltelefonen.

– Vi tittar hela tiden på hur vi kan underlätta och utveckla transportmöjligheterna för våra resenärers resor till och från flygplatsen. Bilpoolen, med miljöklassade hyrbilar, är ett mycket bra och hållbart komplement till övriga transportalternativ för våra resenärer, säger Therese Forsström, miljöchef Bromma Stockholm Airport.

– Vi är jätteglada att nu kunna öppna på Bromma flygplats. Att kunna hämta upp en Sunfleetbil direkt utanför flygplatsen gör det ännu enklare för våra medlemmar att resa i Sverige, säger Peter Algurén, VD på Sunfleet.

Sunfleet är Sveriges största bilpool med dryga 1000 bilar utspridda över ett 40-tal städer runt om i landet.

Samarbetet mellan Swedavia och Sunfleet på Bromma Stockholm Airport inleds med en sex månaders testperiod och två miljöklassade Volvobilar kommer finnas tillgängliga på flygplatsens abonnemangsparkering, parkeringsområde P1.

För mer information:
Michel Valousek, Försäljningsavdelningen Bromma Stockholm Airport, tel. 010-109 40 82
Ellen Laurin, Kommunikation Bromma Stockholm Airport, tel. 010-109 40 49

Från Bromma Stockholm Airport kan du resa både inrikes och utrikes. Vi har avgångar till Ronneby, Århus, Helsingfors, Växjö, Bryssel, Trollhättan, Vilnius, Östersund, Tallinn, Visby, Kalmar, Ängelholm, Halmstad, Göteborg, Malmö, Umeå och Sundsvall. Flygbolag som trafikerar Bromma är Blekingeflyg, British Airways/Sunair, Finnair, Flybe, Flysmåland, Brussels Airlines, Golden Air,

Estonian Air, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg, Air Lituanica, Malmö Aviation och Sundvallsflyg.

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter drygt 5,5 miljarder kronor per helår och har 2 500 medarbetare.

Presskontakt Tf presschef - Acting Head of Media Relations Press & media 010-109 01 00

Presskontakt Pressansvarig Press & media 010-109 01 00