Senaste nytt från APM gällande strejken

Nedan följer uppdaterad information från APM Terminal gällande konflikten mellan Hamnarbetarförbundet, avdelning 4 och APM Terminals Gothenburg

APM Terminals och Hamnarbetarförbundet, avdelning 4, samlades i ett möte under måndagen för att fortsätta de senaste veckornas samtal. Även dagens samtal har förts i en positiv och konstruktiv anda dock utan att nå hela vägen till en lösning, vilket gör att vi nu står inför en ny strejksituation.

Hamn 4:ans 24 timmar långa strejk inleds därmed kl 16.00 idag tisdag. Redan kl 07.00 startar en övertidsblockad som sedan fortsätter i åtta timmar efter att strejken avslutats på onsdags eftermiddagen. Parterna avser att återuppta medlingen när verksamheten åter fungerar utan större störningar. När nästa samtal inleds är dock ännu inte bestämt.

För att minimera risken för kö på Marshalling area och för att behålla fyllnadsgraden i parken på en god nivå ber vi kunderna att begränsa leveransen av utgående exportcontainrar, endast de containrar som har avgång inom en vecka bör skickas till terminalen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

• Biltrafik

• apm terminals