Sweden Green Building Council skapar den ledande mötesplatsen för hållbart byggande

Sweden Green Building Council kommer att arrangera konferenser under namnet Sweden Green Building Congress fr.o.m 2013 till och med 2017. Åren 2013, 2015 och 2017 samarrangeras konferensen med mässan Ekobygg. Konferensen är en ny nordisk mötesplats för investeringar och affärer inom den växande marknaden för hållbart byggande och gröna fastigheter.

”Vi är nu den snabbast växande miljöorganisationen i Sverige och våra medlemmar har på kort tid tagit ledningen i miljöarbetet i branschen. Vi ser fram emot samarbetet med mässarrangören Artexis. Konferensen och mässan ska bli den ledande mötesplatsen för miljöintresserade i byggmateriel-, installations-, bygg- och fastighetsbranschen”, säger Bengt Wånggren, VD, Sweden Green Building Council.

Sweden Green Building Congress, med Ekobygg, arrangeras för första gången den 10-12 september 2013 på Kistamässan i Stockholm. SGBC13 blir den första SGBC-konferensen, som kommer att arrangeras årligen.

”Sweden Green Building Council är en mycket stark och betydande partner för en mässa inom hållbarhetsområdet och jag är både glad och fylld av förväntningar inför samarbetet”, säger Björn Wengse, affärsområdeschef för egna mässor på Artexis.

För ytterligare information kontakta:
Bengt Wånggren, VD, Sweden Green Building Council, 0708-634 996
Björn Wengse, affärsområdeschef egna mässor Artexis, 08-506 650 49

Sweden Green Building Council är en ideell förening som ägs av medlemmarna, öppen för alla företag och organisationer inom den svenska bygg- och fastighetssektorn. Föreningen verkar för grönt byggande samt för att utveckla och påverka miljö- och hållbarhetsarbetet i branschen. Sweden Green Building Council arbetar med certifieringssystemen Miljöbyggnad, GreenBuilding, BREEAM och LEED. VI certifierar byggnader och utbildar och certifierar miljöexperter. Bland föreningens 170-tal medlemsföretag finns alla betydande aktörer i den svenska bygg- och fastighetssektorn. Läs mer om Sweden Green Building Council.