Årets finaste utmärkelse, Årets Sweden Hotels 2015, går till Hotel Continental

Det allra finaste priset som delas ut varje år är Årets Sweden Hotels. Detta pris går till ett unikt och personligt hotell som uppvisar hög kundnöjdhet och är en god representant för Sweden Hotels. År 2015 vinner Hotel Continental i Halmstad det prestigefyllda priset.

Varje år delar hotellkedjan Sweden Hotels ut tolv priser i samband med Sweden Hotels Gala. I år hölls galan på Rosers Hotell & Event, också känt som Skara Stadshotell. Över 100 glada hotellmänniskor och samarbetspartners samlades för att dels förkovra sig, dels träffas och göra affärer. På kvällen delades priserna ut och vinnarna hedrades med specialdesignade glasskulpturer formgivna av glaskonstnären Dennis Westholm, från Westholms Glasstudio i Kalmar.

Motivering: ”Det allra finaste priset som delas ut varje år är Årets Sweden Hotels. Detta pris går till ett unikt och personligt hotell som är en god representant för Sweden Hotels. För att utse detta vårt allra finaste pris har vi lusläst recensionssajter och internetbokningskanaler som Trip Advisor, Expedia och booking.com. Information inhämtas från sociala medier som Facebook, Google+, Instagram och Twitter. Dessutom har stammisarna fått rösta via en oberoende tredje part: Quicksearch. Slutligen har vi gått igenom Sweden Hotels interna enkätsystem. Allt för att valet av Årets Sweden Hotels skall vara så objektivt som det bara går. Hotel Continental hamnar bland de bästa enligt alla dessa kriterier. Grattis till kvällens allra finaste utmärkelse!”

Hotellet vann även samma utmärkelse år 2008.

Hotel Continental vann priset i stark konkurrens med Hotell Linnéa i Helsingborg, Mayfair Hotel Tunneln i Malmö och Hotell Zinkensdamm i Stockholm. - Gemensamt för alla de nominerade hotellen är att de uppvisar fantastiskt bra betyg på alla dessa kriterier, och levererar en riktigt bra hotellprodukt med god service och mycket hög kundnöjdhet, säger Eva Palmgren, VD på Sweden Hotels.

Foto: Fotogruppen Skövde