Allt fler hotell ansluter sig till Sweden Hotels

Sweden Hotels summerar året som gått och konstaterar glädjande att elva hotellägare valde att ansluta sina hotell till kedjan under 2012. Under slutet av förra året passerades därmed 50 hotell. Ökningen fortsätter dessutom i oförminskad takt under 2013.

Totalt är 52 privatägda och personliga hotell nu medlemmar i Sweden Hotels och Gästklubben. Under 2012 anslöt elva nya hotell på nio nya orter, i Helsingborg, Järna, Linköping, Nora, Norrtälje, Nyköping, Södertälje, Tomelilla, Ängelholm, Örebro och Östersund. Bland de nya medlemmarna finns både tre- och fyrstjärniga hotell, och flera trestjärniga superior. I kedjan ryms hotell med allt från 12 till 154 hotellrum, en del är frukosthotell, andra stora fullserviceanläggningar med restaurang och konferens. Gemensamt är den personliga och unika profilen, befriande fria från konstlade gemensamma koncept.

-Det är en fantastisk utveckling vi ser, säger Eva Palmgren, VD på Sweden Hotels. Och takten verkar inte minska, tvärtom. I början av 2013 anslöt två nya hotell. -Redan nu har kedjan dessutom klart med sex nya hotell som ansluter under våren, och intresset från privatägda hotell är fortsatt stort, tillägger Eva. Kedjans ambitiösa mål är att samla 250 hotell år 2020. –Så det återstår en del
innan vi är helt nöjda, skrattar Eva.