Hotell Conrad i Karlskrona är Årets Sweden Hotel 2012

På Sweden Hotels Gala utsågs Hotell Conrad Sweden Hotels i Karlskrona till Årets Sweden Hotel 2012. Irene Wenström och dottern Sofia Berglund Krznaric mottog hyllningarna från hundratalet samlade galadeltagare.

Med 50 hotell på 42 orter fortsätter hotellkedjan Sweden Hotels att befästa sin ställning på den svenska hotellmarknaden. Söndag 9 september hölls kedjans årliga Galakväll, denna gång på Hotell Erikslund Sweden Hotels i Ängelholm. Under högtidliga former delades tio priser ut.

Till det finaste priset, Årets Sweden Hotel 2012, var följande hotell nominerade: Frimurarehotellet Sweden Hotels i Kalmar, Hotel Maria Sweden Hotels i Helsingborg, Hotell Conrad Sweden Hotels i Karlskrona, Dahls Hotell Sweden Hotels i Löddeköpinge, samt Hotell ett Sweden Hotels i Oskarshamn.

Hotell Conrad tog hem högsta vinsten med följande motivering: ”På Hotell Conrad Sweden Hotels utvecklas hotellet kontinuerligt. Det är ett fullfjädrat Sweden Hotel som jobbar konsekvent med varumärket och stamgästprogrammet för att tillsammans med systerhotellet stärka sin konkurrenskraft i Karlskrona. I år gratulerar vi Hotell Conrad Sweden Hotels i Karlskrona till den välförtjänta utmärkelsen Årets Sweden Hotel 2012.”

- Vi är oerhört stolta och glada för priset som Årets Sweden Hotel, hälsar en mycket glad Irene Wenström och dottern Sofia Berglund Krznaric. - Vi tackar vår duktiga personal och våra trevliga gäster.

Vandringspriset delades ut av fjolårets vinnare Thomas Beranek från Hotel Svea Sweden Hotels i Simrishamn, som motvilligt lämnade ifrån sig den vackra glasskulpturen, som specialdesignats och tillverkats av Dennis Westholm på Westholms Glasstudio i Kalmar. Under det kommande året får den pryda receptionsdisken på Hotell Conrad Sweden Hotels i Karlskrona.