Ikoniska Hotel Kullaberg medlem i Sweden Hotels

Sedan 2012 drivs Hotel Kullaberg - Sweden Hotels av Tomas och Gunilla Dreilick. Med kärlek, varsam hand och stor känsla för service tar de hand om hotellets och bistrons gäster.

Hotellets individuellt och smakfullt inredda rum har utsikt över både det öppna havet och över Mölles takåsar. Många av rummen har connecting doors vilket underlättar när man reser hela familjen.

Utöver hotell och restaurang erbjuder paret Dreilick också konferenser, alltifrån styrelse- eller ledningsgruppsmöten till större konferenser med upplevelser såsom ribbåtsåktur från hamnen bara några få meter bort.

- Jag är oerhört glad att få hälsa Hotel Kullaberg välkommen i Sweden Hotelsfamiljen, säger VD Mats Rofors. Hotellet är en pärla och med dess personliga karaktär skapar den minnesvärda upplevelser för de gäster som besöker hotellet, oavsett årstid.

- Att driva hotell och restaurang är en livsstil, säger hotelldirektör Tomas Dreilick. Man måste ha passion och glöd för att ge gästerna den upplevelse man vill förmedla. Jag känner mig lycklig varje morgon när jag sätter nyckel i låset till entrén på hotellet. Samtidigt är det viktigt att nätverka och samarbeta med andra hotell och vi har valt att gå med i Sweden Hotels för att kunna ta del av fördelaktiga inköpsavtal och för att kunna ta del av andras erfarenheter. Även om våra anläggningar ser olika ut så delar vi samma utmaningar. Att Sweden Hotels låter oss driva vårt hotell efter vårt eget hjärta och vår egen samlade erfarenhet gjorde också valet av kedja lätt.

Hotel Kullaberg - Sweden Hotels bistro satsar också på klassiska svenska smaker och rejält tilltagna portioner. De stora glaspartierna i bistron gör att man nästan kan känna havets sälta trots att man sitter inomhus. När solen skiner ringlar sig kön till uteserveringen lång.

Sweden Hotels grundades 1977 och är en rikstäckande hotellkedja med 3- och 4-stjärniga hotell. Målsättningen är att vara Sveriges bästa hotellkedja för privatägda och personliga hotell. Kedjan som består av ett 60-tal privata hotell ägs och förvaltas av Sweden Hotels AB