Sweden Hotels Open arrangeras återigen av Spårvägen BTK i Hägersten

I helgen spelas Sweden Hotels Open i bordtennis i Brännkyrkahallen i Hägersten. Arrangör är Spårvägen BTK, och tävlingen riktar sig framförallt till ungdomar 9-17 år. Arrangemanget är årligen återkommande, och det är andra året som Sweden Hotels ställer upp som sponsor för evenemanget.

Många av Spårvägens spelare som deltar i tävlingen tillhör den absoluta toppen i sina åldrar i Sverige. Främsta affischnamnet är Martin Friis som i somras tog silver i mixeddubbel vid Europamästerskapen för ungdomar. Under lördagen spelas 13 olika klasser, och under söndagen 10 klasser. Totalt är det nästan 300 starter under lördag, och ytterligare 180 starter under söndag. - Det är många starter, fler än i fjol, vilket är mycket glädjande, säger Anders Svensson, Sportchef på Spårvägen BTK.

Varje år arrangerar Spårvägen BTK en tävling där ungdomar 9 till 17 år är främsta målgruppen, men det arrangeras även starter för seniorer. Fredag kväll spelas Sweden Hotels Driven kl 17.00. Tävlingen är sanktionerad som C-tävling. Under lördag och söndag går Sweden Hotels Open av stapeln, sanktionerad av SBTF som A-tävling. Samtliga klasser spelas i bäst av fem set, och första matchen startar 09.00 båda dagarna.

- Vi har ett bra samarbete med Sweden Hotels, och hoppas genom hotellkedjans försorg nå fler människor och stärka bordtennisen i Sverige, säger Anders Svensson.

Sweden Hotels finns naturligtvis på plats i Brännkyrkahallen under lördag och söndag, för att heja på spelarna och informera om det logiavtal som även tecknats för klubbens spelare och anhöriga.

- Vi är mycket glada över samarbetet med Spårvägen BTK, säger Eva Palmgren, VD på Sweden Hotels. – Jag var själv med på en seriematch för ett tag sedan, och uppskattade den närhet man har till matcher och spelare och det engagemang som finns i ungdomssatsningen hos Spårvägen, fortsätter hon. – Jag fick till och med ett foto med min ungdomsidol J-O Waldner och mig själv, skrattar hon.

Sweden Hotels önskar alla spelare, ledare och funktionärer lycka till, och hoppas på bra dagar i Hägersten!

För mer information om tävlingen, kontakta Sportchef & Tävlingsledare på Spårvägen BTKs kansli, Anders Svensson, 0708-63 34 51, info@sparvagenbtk.se

Foto: Peter L. Strömberg