Sweden Rock Festival koras till "Årets arrangemang"

Onsdagen den 18 januari fick Sweden Rock Festivals promotor och vice VD Martin Forssman resa till Linköping för att ta emot priset "Live-apan". Sweden Live hade nämligen utsett rockfestivalen i Sölvesborg till "Årets arrangemang".

På plats på galan delades priset ut av Dregen och Robert från Backyard Babies/The Hellacopters.

Juryns motivering löd:
Festivalen har i sin nisch blivit en av de ledande i Europa. En gång om året riktas rockvärldens blickar mot Blekinge, och vi har blivit vana vid att rekord efter rekord slås. Snart sagt alla världsnamn inom rock och hårdrock har spelat på detta extremt välskötta arrangemang. Sweden Rock Festival belönas med LiveApan för ’Årets arrangemang under 2016’.

Om Sweden Live
Sweden Live är ett evenemang där Sveriges ledande turnébolag under några dagar träffar musikarrangörer och samarbetspartners. Sweden Live som nästa år genomförs för sjunde året i rad ersatte 2011 tidigare Svimpforum och Arrangörsträffen. Hittills har Sweden Live besökt städer som Helsingborg (2011), Stockholm (2012), Uppsala (2013), Karlstad (2014), Örebro (2015) och Malmö (2016) och nu Linköping (2017).

Sweden Rock är Skandinaviens största hårdrocksfestival. Varje år lockas besökare från ca 50 länder till Sölvesborg, där de bjuds på över 80 konserter i en mix av klassisk rock, hårdrock, sydstatsrock och metal. Sweden Rock är känt för att hålla en hög nivå på service, och den vänskapliga atmosfären har blivit ett av festivalens främsta signum. Utöver den årliga festivalen har Sweden Rock numera ett tidningsmagasin, drycker och livsstilsprodukter samlade under sitt varumärke.