Tuulikki Lindmark, ny ansvarig för EU Support Office, SwedenBIO

Tuullikki Lindmark är disputerad apotekare med erfarenhet från små och stora bolag såsom Biovitrum och Creative Antibiotics och väl insatt i EUs ramprogram.

- Vi välkomnar Tuulikkis hands-onerfarenheter till dem som behöver stöd och tror att den kompetensen blir ett bra stöd för hela branschen, säger Jonas Ekstrand, tf VD, SwedenBIO.

- Att genom uppsökande verksamhet och efterföljande support kunna bidra till småbolagens möjlighet till finansiering är min mission och jag ser fram emot mitt nya uppdrag, säger Tuulikki Lindmark, ansvarig för EU Support Office, SwedenBIO.

EU support kontor (EUSO) tillhandahåller rådgivning och stöd till små och medelstora företag i Sverige för att hitta och ansöka om offentlig finansiering med fokus på forskningsstöd bla från EUs ramprogram. Målet är att öka småföretagens medverkan i EUs ramprogram. EUSO är en nationell satsning som erbjuder skräddarsydd och kostnadsfri rådgivning för företag inom Life Science och som finansieras med stöd från VINNOVA.