Lorenzo är tillbaka till Sweden International Horse Show i år.

Biljettsläpp till vinterns hästfest!

Den 25 april släpps biljetterna till Sweden International Horse Show 2019.

Även i år kommer de absolut bästa ryttarna och kuskarna i världen att samlas på Friends Arena under första adventshelgen. Dessutom kommer vi att få njuta av fantastiska shownummer – äntligen är Lorenzo tillbaka och visar upp sin omtalade show, och Tobbe Larsson, vår svenska världsartist, firar 20 år som artist genom att för första gången uppträda på Sweden International Horse Show.

Nu släpps biljetterna till Sweden International Horse Show, 28 november till 1 december. Fyra dagar av hästsport, ryttarstjärnor, glimrande show och stor hästmässa.

Det kommer att bli ett stjärnspäckat program under Sweden International Horse Show, som traditionsenligt äger rum under första adventshelgen.

- Vi kommer att ha världseliten på plats inom fyra grenar – hoppning, dressyr, körning och island/tölt. Dessutom kommer vi att ha en fartfylld fälttävlan med internationella ryttare. Med det fina rykte Sweden International Horse Show har, lyckas vi locka hit de allra bästa inom varje disciplin, säger sportchefen Malin Baryard Johnsson.
- I hoppningen är detta ett fantastiskt tillfälle för våra svenska stjärnor att mäta sig med de allra bästa i världen. I år bjuder vi även in de yngre svenska ryttarna att rida i Friends arena, extra roligt att erbjuda dessa lovande ryttare möjligheten att rida i den här fantastiska miljön.

Succén med dressyrens Saab Top Ten Dressage fortsätter – här får vi se de bästa dressyrekipagen i världen göra upp om segern. Fyrspannens världscup är ett klassiskt inslag på SIHS som får taket på arenan att lyfta.

- Efter förra årets premiär, som blev mycket uppskattat av publiken, satsar vi vidare på Icelandic World Cup i tölt. Efter en kvalserie under hela året kommer de åtta kvalade ekipagen till SIHS och gör upp om världscuptiteln, säger Event Director Christin Ericsson.

Årets showartister blir något helt extraordinärt. Lorenzo har tidigare gästat Sweden International Horse Show med sina fantastiska hästar. Nu kommer han tillbaka med ett nummer som inte är likt något som setts tidigare och som inte lämnar någon oberörd.
Dessutom får publiken äntligen välkomna vår svenske världsartist till Sweden International Horse Show och Friends arena. I samband med att han firar 20 år som artist kommer Tobbe Larsson att göra sin första entré på SIHS.
- Det ska bli fantastiskt att, tillsammans med mina hästar, ta plats på Friends arena och uppträda för den enastående publiken där. Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att fira mitt 20-års jubileum, säger Tobbe Larsson.

Hela programmet finns på swedenhorseshow.se

Sweden International Horse Show 29 november - 2 december 2018, http://www.swedenhorseshow.se/