Isabell Werth med Bella Rose, trippelguldmedaljör på EM i år. Foto: Roland Thunholm

Trippelguldmedaljören och världsettan till Stockholm

Isabell Werth, trippelmedaljör på EM i Rotterdam i augusti, och världsetta på rankingen, har tackat ja till Sweden International Horse Show.

Isabell Werth och Bella Rose tog hem de individuella guldmedaljerna på EM i Grand Prix Special och Grand Prix Kür, och ledde det tyska laget till ett EM-guld i Rotterdam, Nederländerna. För Isabell Werth var det en repris från EM i Göteborg 2017.

Isabell Werth är en stor publikfavorit under Sweden International Horse Show och känslan är besvarad. Dressyrens okrönta drottning har vunnit på Friends Arena de tre senaste åren.

- Vi är stolta över att kunna välkomna Isabell Werth och bjuda vår publik på dressyr på absoluta toppnivå, säger Christin Ericsson, Event Director för Sweden International Horse Show.

Saab Top 10 Dressage Final är efter några år ett väl känt begrepp och inbjudna till finalen är de högst placerade på dressyrens världsranking. I startfältet finns också en öppning för svenska dressyrryttare, och med största sannolikhet kommer någon eller några av de svenska EM-bronsmedaljörerna, Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, att finnas på deltagarlistorna.

Saab Top 10 Dressage rids lördag och söndag under Sweden International Horse Show, men redan på fredagen får publiken möta dressyrens storstjärnor i en panel där de tillsammans med Patrik Kittel diskuterar och svarar på frågor.

Sweden International Horse Show 28 november - 1 december 2019

Sweden International Horse Show 28 november - 1 december 2019, http://www.swedenhorseshow.se/