Clarion Hotel Sense är "Clarion Hotel of the Year 2015 Scandinavia"

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2016 15:19 CET

Vid Nordic Choice interna vinterkonferens utsågs Clarion Hotel Sense i Luleå till "Clarion Hotel of the Year 2015".

- Jag är enormt stolt och glad över att vårt hotell uppmärksammas i det här sammanhanget. Det finns så många fina Clarion hotell – Live i Malmö, Post i Göteborg och Edge i Tromsø för att bara nämna några… men vi vann! Säger Nina Wikstedt, hotelldirektör på Clarion Hotel Sense.

Kriterierna baseras på gästnöjdhet, medarbetarundersökningar och ekonomiskt resultat. Hotellet måste också följa konceptet och hålla en hög kvalitet och standard. Clarion Hotel Sense i Luleå låg under 2015 etta bland alla Skandinaviens Clarionhotell vad gäller gästnöjdheten. Hotel of the Year-vinnarna sätter standarden för hela Nordic Choice ambitioner.

- Gästnöjdhet handlar om bemötande och service. Så det här är tack vare vår personal – bland alla hotell så finns ingen bättre personal än den i Luleå, säger Nina Wikstedt.

- Regionens utpekade målgrupp ”Den globala resenären” är en resvan gäst som ställer högra krav. Clarion Hotel Sense har visat att man har kunden i fokus och det borgar för en framgångsrik resa för företaget. Det gör också att man starkt bidrar till destinationen Swedish Laplands fina rykte och höga attraktionskraft, menar Annika Fredriksson, vd Swedish Lapland Visitors Board.

- Det här är stort för Luleå och regionen. Luleå är ett regionalt centrum för shopping, nöjen och upplevelser. Att ha boendeupplevelser som Clarion Sense stärker konkurrenskraften och gör Luleå till ett attraktivt besöksmål. Destinationen Swedish Lapland behöver boenden med den här höga standarden för att vara attraktiv även på den internationella marknaden, säger Jenny Hellman, vd på Visit Luleå.

Clarion Hotel Sense utsågs under hösten 2015 också till Luxury Modern Hotel of the Year – Sweden i tävlingen Luxury Travel Guide Award. Här kan du läsa mer om den utmärkelsen

På bilden syns: Emily Kivisalu (receptionschef), Daniel Eliasson (F&B-chef), Nina Wikstedt (hotelldirektör) och Johanna Sundqvist (receptionist). Foto: privat

Swedish Lapland Visitors Board är en näringslivsorienterad organisation och samverkansplattform som företräder besöksnäringen i Norrbottens läns samtliga kommuner samt Skellefteå och Sorsele kommun. Swedish Lapland används som destinations- och platsvarumärke i marknadsföringen av Sveriges nordligaste destination. Resmålet täcker 25% av Sveriges yta och är del av så väl Arktis som Sápmi - samernas traditionella bosättningsområde. Destinationens unika natur och lokala kultur har ett högt internationellt attraktionsvärde och 35% av gästnätterna är utländska. Tillväxten mellan år 2000-2010 var 74% och antalet årsverken nära på fördubblades. Målet är att fördubbla näringens omsättning från 4,1 miljarder år 2010 till 8,2 miljarder till år 2020.

Kommentarer (0)