Konsumenterna bestämmer nästa års smaker på Catch Collection

Konsumenterna bestämmer nästa års smaker på Catch Collection

Smakerna i Catch Collection har varit många och varierande. Vilka smaker som ska ingå i nästa års kollektion är däremot inte bestämt ännu. Det får nämligen konsumenterna vara med och avgöra.

Catch Collection är snuset som ständigt byter smak. Sedan lanseringen 2009 har hela sju olika varianter rullats ut i snuskylarna. Nu har det blivit hög tid att utse nästa års smaker. I en konsumentundersökning på catchcollection.se får användarna dela med sig av sina synpunkter på de tidigare smakerna och en helt ny ”outsider”. De tre varianter som får bäst respons kommer ut i butik under 2011.

– Catch Collection har verkligen engagerat och vi har fått in väldigt mycket kommentarer och synpunkter på de olika smakerna. Nu tar vi helt enkelt hjälp av våra konsumenter för att bestämma vilka som ska få göra comeback, säger Mediha Budak Gustafsson, Varumärkeschef för Catch.

Konsumentundersökningen påbörjas vecka 38 och pågår under en månads tid. Den första smaken finns i butik från första veckan i januari nästa år. Catch Collection kommer i portionsprillor av miniformat. En dosa innehåller cirka 20 prillor och kostar omkring 30 kronor.

www.catchcollection.se

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer marknadsledande varumärken inom rökfria produkter, cigarrer och tändprodukter. Koncernens produkter säljs över hela världen med tillverkning i 10 länder. Rullande tolvmånadersomsättning till och med juni 2010 uppgick till 14 134 MSEK. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm (SWMA).