Swedish Match släpper säsongsutgåvan Ettan Jakt

Swedish Match släpper säsongsutgåvan Ettan Jakt

Till höstsäsongen lanserar Swedish Match en specialutgåva av det anrika varumärket Ettan. Den heter Ettan Jakt och är en limiterad designutgåva av Ettan lös. Ettan Jakt tillverkas i 82 000 exemplar och kommer att säljas från slutet av augusti på OKQ8 i hela landet, i Swedish Match butiker i Stockholm, Göteborg och Strömstad samt hos utvalda tobakshandlare i framförallt Norrland.

- Det känns extra roligt att uppmärksamma Ettan som är Sveriges äldsta snusvarumärke. Ettan har funnits sedan 1822, är starkt förknippad med tradition och har en trogen kundkrets. Designen har under väldigt många år varit nästintill oförändrad, men jag tror att konsumenterna kommer att gilla tilltaget. Inte minst i Norrland där drygt var sjunde snusare har en Ettan-dosa i fickan, säger Mediha Budak Gustafsson, varumärkeschef Swedish Match.

Ettan lös är den enskilt mest sålda snusprodukten i Norrland och karaktäriseras av sin rena tobaksnära smak. Grundreceptet är detsamma som när det skapades: tobak salt och vatten.

- Vi värnar om vårt nästan tvåhundraåriga varumärke och har därför låtit valet av namn och design influeras av det som karaktäriserar Ettan, nämligen tradition, naturlig enkelhet och kvalitet. Vi är väldigt stolta över att ha en anrik produkt som Ettan i vårt sortiment och även över den höga kvalitet som produkterna håller. Det känns därför kul att genom lanseringen av Ettan Jakt få rikta lite uppmärksamhet åt det traditionella lössnuset, avslutar Mediha Budak Gustafsson.

ETTAN JAKT

• Ettan Jakt är en limiterad designupplaga av Ettan lös.
  • Ettan Jakt lanseras i slutet på augusti 2015.
  • Ettan Jakt tillverkas i 82 000 upplagor och går att hitta på OKQ8, hos utvalda tobakshandlare i framförallt Norrland samt i Swedish Match egna butiker i Stockholm, Göteborg och Strömstad från slutet av augusti.
  • Ettan är Sveriges sjätte största snusvarumärke och Ettan lös är den enskilt mest sålda snusprodukten i Norrland.
  • Ettan tillverkas i enlighet med Swedish Match världsunika kvalitetsstandard GOTHIATEK®.
  • GOTHIATEK® är Swedish Match kvalitetsstandard för svenskt snus som garanterar att snus från Swedish Match håller kompromisslös kvalitet genom unik kunskap och kontroll i alla led – från frö till färdig produkt.