Lagneborgpriset 2009

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2009 16:51 CET

Peter Viklund från Bjästa utanför Örnsköldsvik, numera boende i Stockholm, tilldelas 2009 års Lagneborgspris om 30 000 kr för att han på ett föredömligt sätt axlat ett stort ansvar, som tillsammans med hans framstående forskningsinsatser starkt bidragit till utveckling av verksamheten inom högtemperaturkorrosionsområdet. Peter har utvecklat våra provningsresurser inom högtemperaturkorrosion, med bra fokus på både kvalitet och arbetssäkerhet.

Peter är en god ambassadör för Swerea KIMAB och är mycket uppskattad av våra kunder och samarbetspartners.  Peter är också en utmärkt förebild i medarbetarskap genom det stöd och handledning han ger sina medarbetare och exjobbare på Swerea KIMAB.

Kontaktpersoner:
Peter Viklund, peter.viklund@swerea.se, 08-440 48 37
VD Staffan Söderberg,  staffan.soderberg@swerea.se, 08-440 48 00

Lagneborgpriset
Prissumma: 30 000 kr. Delas ut en gång årligen – under en 10-års period (1999-2009) till en (eller flera) som på särskilt förtjänstfullt sätt, genom goda presentationer eller resultat, bidragit till att Swerea KIMAB:s position förbättrats eller verksamheten utvecklats.