Maria Åstrand named as new managing director for Swerea KIMAB

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2016 13:05 CET

On 1 June 2016 Maria Åstrand will become the new managing director for Swerea KIMAB. She is presently the production manager for Special Inserts Manufacturing at Sandvik Machining Solutions and she succeeds Staffan Söderberg, who will be retiring. Maria Åstrand lives just outside of Uppsala and is a material technology engineer. She also has a doctorate from Uppsala University in the field of surface coatings with PVD and has several years of experience from management positions.

“Maria Åstrand has extensive industrial experience from production and development,” says Göran Carlsson, chairman of the board for Swerea KIMAB. “Her academic knowledge in combination with her leadership experience provides an excellent platform for Swerea KIMAB to continue creating industrial benefits for our clients.”

Swerea-koncernen skapar, förädlar och förmedlar forskningsresultat inom områdena material-, produktions- och produktutveckling. Målet är att skapa affärsmässig nytta för medlemmar och övriga kunder och att stärka konkurrens- och innovationsförmågan hos näringslivet i Sverige. Koncernen har ca 550 medarbetare och omsätter 680 Mkr/år. Verksamheten bedrivs i fem forskningsinstitut (Swerea IVF, Swerea KIMAB, Swerea MEFOS, Swerea SICOMP och Swerea SWECAST). Verksamhet finns i Stockholm, Jönköping, Luleå, Mölndal, Piteå, Borlänge, Eskilstuna, Linköping, Trollhättan och Oslo, samt i Brest och St Etienne i Frankrike.