Nytt podcastavsnitt om Framtidens produktutvecklare

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2016 14:16 CET

Vad är skillnaden mellan vara, tjänst och värdeprodukt? Förhandslyssna i Swereas första podcastavsnitt med Sten Grahn, expert inom innovativ produktutveckling. Framtidens produktutvecklare är också första temat i kommande workshopserie kring Framtidens Industri.

Sten Granh berättar om hur produktutvecklingen kommer att förändras i framtiden, och hur produktutvecklare måste förstå och arbeta mer med värdeprodukter.

Workshopserie kring Framtidens Industri

Framtidens produktutvecklare är också första temat i kommande workshopsserie kring Framtidens Industri. Första workshoppen anordnas den 25-26 februari, där Christin Vännman, Sten Grahn och Mikael Ström bjuder in företag att lyssna på hur olika trender och scenarier kommer att påverka företagets produktutveckling och arbetssätt. Verkar det intressant?

Swerea-koncernen skapar, förädlar och förmedlar forskningsresultat inom områdena material-, produktions- och produktutveckling. Målet är att skapa affärsmässig nytta för medlemmar och övriga kunder och att stärka konkurrens- och innovationsförmågan hos näringslivet i Sverige. Koncernen har ca 550 medarbetare och omsätter 680 Mkr/år. Verksamheten bedrivs i fem forskningsinstitut (Swerea IVF, Swerea KIMAB, Swerea MEFOS, Swerea SICOMP och Swerea SWECAST). Verksamhet finns i Stockholm, Jönköping, Luleå, Mölndal, Piteå, Borlänge, Eskilstuna, Linköping, Trollhättan och Oslo, samt i Brest och St Etienne i Frankrike.