Premiärvisning av Swerea IVF-film

Pressmeddelande  •  2012-01-20 14:31 CET

Den 16 januari var det premiärvisning av den nya filmen om Swerea IVF och en stor del av personalen hade samlats för att se den.

Filmen ger en övergripande introduktion till företaget och beskriver hur vi arbetar. Betydande vikt har lagts på att visa den försöks- och provningsverksamhet som sker i våra verkstads- och textillabb.

En av huvudaktörerna i filmen är en fjäril!

Filmen är framtagen i samarbete med Bobby Digital Studios. Ansvarig för projektet har varit Astrid Hedenström, Art Director vid Swerea IVF.
Filmen som är på tre och en halv minut kan ses via vår hemsida - och på samma sida finns även en kort film om hur animeringen gått till.

Kontaktperson: Jan Bäck
E-post: jan.back@swerea.se

Swerea-koncernen skapar, förädlar och förmedlar forskningsresultat inom områdena material-, process-, produkt- och produktionsteknik. Målet är att skapa affärsmässig nytta för medlemmar och övriga kunder och att stärka konkurrens- och innovationsförmågan hos näringslivet i Sverige. Koncernen har ca 500 anställda och omsätter 600 Mkr/år. Verksamheten bedrivs i fem forskningsinstitut: Swerea IVF, Swerea KIMAB, Swerea MEFOS, Swerea SICOMP och Swerea SWECAST. Verksamhet finns i Jönköping, Luleå, Mölndal, Piteå och Stockholm. Swerea KIMAB har även ett helägt dotterbolag i Frankrike med verksamhet i Brest och St Etienne.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom