Nyhet -

Nya Swinx ScanLev 3.0 med delgodkännande, automatisk söklista och import av tolkade fakturor!

Nu lanserar vi den nya versionen av fakturahanteringsprogrammet Swinx ScanLev 3.0. Bland nyheterna märks delgodkännande av fakturor, automatisk söklista till registerna, massuppdatering av leverantörer samt inte minst stöd för ett flertal olika system för fakturatolkning. När Swinx ScanLev 3.0 släpps under nästa vecka aktiveras den inbyggda uppdateringen och användarna bara bekräftar hämtningen!

Omfattande utvecklingsprocess avklarad
- Vårens uppdatering av Swinx ScanLev är nog den mest omfattande vi gjort hittills, berättar Per-Åke Aronsson, som ansvarar för utvecklingsarbetet. Vi har bytt ut ett antal komponenter, gjort ett flertal förändringar i den grundläggande logiken, byggt anpassningar mot ett antal olika tolkningslösningar och dessutom gjort användargränssnittet individuellt anpassningsbart. Ett arbete som blev något mer resurskrävande än vi räknat med, men nu är det genomfört och vi ser med spänning fram emot reaktionerna från våra kunder, säger Aronsson och ser riktigt nöjd ut.

Flera godkännare
En av nyheterna är att vi förbättrat stödet för att vara flera personer som ska kunna godkänna en faktura. I och med detta inför vi även en ny fakturastatus som kallas Delgodkänd. Det betyder att man fortsättningsvis kan vara i princip hur många som helst som ska ta det av en faktura innan den går vidare för attest.

Automatisk söklista
- Min favorit bland nyheterna är definitivt den automatiska söklistan, påpekar Björn Serenhov, som arbetar mest med försäljning men även hjälper till med support emellanåt. Börjar man skriva leverantörens namn i ett sökfält så visas söklistan direkt och mycket snabbt hittar man rätt alternativ. Både snabbare och enklare än tidigare, något vi hela tiden strävar efter, säger Björn.

Ny layout
För att modernisera programmet har layouten i användargränssnittet förändrats. I Swinx ScanLev 3.0 kan varje användare själv välja vilket utseende man vill ha i programmet genom att byta "skin".

Antal fakturor per mapp
Ett vanligt önskemål från användarna har varit att man vill kunna se hur många fakturor som ligger i programmets olika mappar, så man t ex kan se att man har 8 fakturor som väntar på att bli attesterade. Även detta inför vi i vårversionen av Swinx ScanLev.

Present till Revisorn
Ibland kommer det frågor kring vissa fakturor i samband med revisorns granskning vid bokslut. Det löser man på ett enkelt sätt genom att genom att exportera årets fakturor till en fil vilken man överlämnar till sin revisor. I filen finns inbyggda sökverktyg som gör att den som fått filen lätt på egen hand kan söka bland fakturorna. Att fakturapärmarna hör till historien är därmed ännu en gång bekräftat..!

Integrationsmässan i Göteborg
I samband med Integrationsmässan i Göteborg 30 maj, tillsammans med Visma SPCS, kommer vi naturligtvis att visa den nya versionen. Anmäl dig gärna och välkommen att besöka oss där..!

För mer information:
- Björn Serenhov, Försäljningsansvarig, 040-680 83 31
- Henric Berggren, Marknadsansvarig, 040-680 83 32
- Hemsida: www.swinx.se
- Facebook: www.facebook.com/swinx.trendator

För programutvecklingen av Swinx-produkterna svarar Malmö-företaget Trendator AB, startat 1987. Efter att under många år ha verkat i huvudsak som återförsäljare inom IT-branschen valde man 1999 att satsa aktivt på egen programutveckling. Första programmet Swinx Tid lanserades 2000 och har idag närmare 3.000 användare. Swinx ScanLev lanserades sommaren 2009 och har 2.000 användare.