Cad-Q stöttar Aktiv Skola

Cad-Q är med och stöttar Stiftelsen Aktiv Skola som verkar för en bättre skola i Sverige. De fokuserar på följande fyra områden: miljö, mobbing, hälsa och droger inom vilka de tar fram professionellt utbildningsmaterial samt arrangerar kostnadsfria föreläsningar för skolpersonal, föräldrar och elever.

-Våra barn är vår framtid och det är viktigt att vi satsar på dem. Därför känns det angeläget att vara med och bidra till Aktivs Skolas arbete med att skapa en tryggare skola och höja elevernas kunskapsnivå, säger Trude Berg, Marknadschef på Cad-Q.

Om Stiftelsen Aktiv Skola
Stiftelsen Aktiv Skola har som målsättning att skapa tryggare skola och även höja kunskapsnivån på landets alla skolor. Aktiv Skola anser att frågor som rör barnens inlärning, hälsa, mobbning, drogmissbruk och miljö är för viktiga för att bli bortprioriterade på grund av ekonomi. Aktiv Skola bidrar med kunskap och aktuellt material inom alla dessa områden kostnadsfritt tack vare stöd från Sveriges Näringsliv.

Läs mer på https://www.aktivskola.org/

För mer information kontakta Trude Berg, marknadschef, Cad-Q/Symetri: +45 6155 2813