Internationella framtidsexperten Thimon de Jong till Design Management Forum

Under rubriken ”Re-Thinking the Future” talar managementgurun Thimon de Jong om hur företag kan möta de sociala beteendeförändringar som teknikutvecklingen innebär och ifrågasätter om mänskligt beteende är i synk med den snabba tekniska utvecklingen?

– I år är vi speciellt stolta över att kunna presentera Thimon de Jong som en av våra spännande huvudtalare. Thimon ligger ju internationellt i framkant när det gäller tänkande kring samhälleliga trender, beteende och teknologi och är känd för att både provocera, upplysa och roa. Extra spännande ska det bli att höra Thimon presenterat sin syn på framtida förändringar och affärsstrategier eftersom samtliga företag som deltar blir allt mer digitala men samtidigt måste parera för att medarbetarna ska hänga med i den snabba tekniska utvecklingen, säger Trude Berg, marknadschef på Symetri och arrangör av Design Management Forum.

Thimon föreläser vid ett chefsutveckingsprogram vid Utrecht University på temat sociokulturella trender och strategiskt beslutsfattande. Där undervisar han masterstudenter i hur sociokulturella trender och strategiskt beslutsfattande kan tillämpas i praktiken.

Han har en magisterexamen i Cultural Studies och en examen i International Business Studies.

Han har tidigare arbetat som strategichef på TrendsActive, som forskare vid FreedomLab Future Studies och och chefredaktör för RELOAD Magazine.

Thimon föredrag vid socialpsykologiska institutionen för Utrecht University där han undervisar masterstudenter hur sociokulturella trender kan tillämpas i praktiken till affärsstrategin.

Under de senaste 10 åren har Thimon talat vid ett stort antal internationella konferenser och företag som Ikea, Aon, Deloitte, Tetra Pak, Samsung, Unilever, Rabobank, Philips, GDF Suez, Citywire, RTL and Coca-Cola.

Tid: Thimon talar 13 mars 10.10-10.45

Plats: Clarion Hotel Arlanda Airport, Stockholm Arlanda

För mer information: Trude Berg, Marknadschef och arrangör av Design Management Forum. Tel: +45 615 528 13. E-post: trude.berg@symetri.com

Om Design Management Forum

Design Management Forum är ett mycket uppskatta evenemang där Symetri tillsammans med kunder och Autodesk erbjuder en unik mötesplats för företag som arbetar inom design, konstruktion, tillverkning, projekthantering, simuleringsanalys och digital arkivering. Här kan man ta del av de bästa erfarenheterna och nyheterna kring CAD, PDM, PLM, metodik och BIM och knyt kontakter och inspireras av kollegor i sin egen och andra branscher, både på lednings- och användarnivå. Design Management Forum 2017 arrangeras för 13:e året i rad, i år på temat Release your competence & Lead the Change, den 13-14 mars på Clarion Hotel Arlanda Airport, Stockholm Arlanda.

• cad-q fm services
  • bimeye
  • sovelia
  • naviate
  • lean plm
  • lean engineering
  • simulation

Symetri möjliggör för innovativa företag inom sektorerna bygg, fastighet och industri att optimera arbetsflöden, underlätta datahantering och förbättra kvaliteten genom hela designlivscykeln. Vi vägleder våra kunder inom allt ifrån 3D-modellering och simulering till Product Lifecycle Management, Building Information Modelling och Facility Management.

Med mer än 300 medarbetare och 100 000 användare i Norden och Storbritannien kan vi erbjuda effektiv vägledning i allt från 3D-modellering och simulering till PLM (Product Lifecycle Management), BIM (Building Information Modelling) och hur du maximerar potentialen i din fastighet.

Många av våra lösningar bygger på principerna bakom Lean med fördelar som t.ex. lägre utvecklings- och produktionskostnader, minskad materialanvändning och kortare ledtider, för att inte nämna större utrymme för kreativitet och bättre slutresultat.

Symetri är en del av Addnode Group AB vars B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. För mer information, besök: www.symetri.se.