Många inspirerande talare klara till Cad-Qs populära evenemang Design Management Forum (tidigare Cad-Q Dagarna).

Nu finns ett flertal spännande talare klara till Cad-Qs årliga kundevenemang i Stockholm 1-2 oktober som samlar runt 500 deltagare inom branscherna bygg, fastighet, infrastruktur, tillverkande industri och process- och anläggningsindustri.

Den 1-2 oktober hålls Design Management Forum, tidigare kallat Cad-Q Dagarna, på Quality Hotel Friends i Stockholm och utgör en unik mötesplats för aktörer inom sektorerna bygg, fastighet, infrastruktur, anläggning och tillverkande industri, med den gemensamma nämnaren att IT-stödda förändrings- och utvecklingsprocesser är avgörande för långsiktig tillväxt och utveckling.

På temat ”Time for a change” finns möjlighet att få ta del av de bästa erfarenheterna och nyheterna kring CAD, BIM, PDM, PLM, LEAN, metodik, digital prototyping, digital arkivering mm. Autodesks top management finns på plats. I år firar Cad-Q Dagarna 10 år och vi utlovar ett evenemang utöver det vanliga!

Flera spännande talare på plats

Agendan är vässad till max och innehåller ett flertal mycket spännande talare som t ex Fredrik Reinfeldt som talar på temat att leda i förändring, Rickard Franklin, avdelningschef Digital modellering & Visualisering på Volvo Cars Design, berättar om digital konceptbilsutveckling på Volvo Cars, Darja Isaksson, visionär och VD på Ziggy Creative Colony, pratar om vår femte dimension som är digital, Hans Reich, LEAN-expert på, Chalmers Professional Education funderar kring om tiden vi investerar alltid är värdeadderande för slutkunden och Autodesks top manageent pratar om The future of making things.

Dessutom kommer ett flertal intressanta kundtalare som delar med sig av sina erfarenheter. Några axplock;SSAB - En genomtänkt PDM-lösning för anläggningsindustrin, Chalmers Tekniska Högskola - Nu skrotar vi ritningen och har modellen som bärare av information, Landstinget i Värmland - Nyttoeffekterna av BIM, VDC och LEAN som ledstjärna i byggprojekt, Cowi - Länken till Europa, WSP - Effektivare samordning och kommunikation i infrastrukturprojekt, Dellner - Rätt metodik gav stora tidsbesparingar vid offertritningar, Hexicon - Simulering ger kontroll över flytande vindkraftsplattformar redan i ett tidigt skede, Qinterra Technologies - Vinsterna med PLM, Sweco - Förprojektering av höghastighetsjärnväg mellan Göteborg och Borås och många, många fler.

På plats finns även Cad-Qs och Autodesks produktexperter som djupdyker i teknologi och serverar de bästa tipsen och de finurligaste trixen i Autodesks och Cad-Qs programvaror.

Evenemanget hålls på Quality Hotel Friends i Stockholm, beläget precis intill Friends Arena,. 1-2 oktober 2015

Mer information om eventet lämnas av Anna Wennerblom, Cad-Q, tfn 031-703 23 63.

Mer om Design Management Forum på cad-q.com/dmf samt på Facebook och LinkedIn.