Företag i Osby kommun får pris för bästa tillväxt 2008!

Diplom till de företag som utmärkt sig genom sin expansion och som har hjälpt sin kommun till första platsen i Bästa Tillväxt 2008.

Under november månad har Syna utsett och delat ut pris till de vinnande kommunerna i Bästa Tillväxt 2008. Nu belönas även de företag i de vinnande kommunerna som har uppfyllt alla de tre kriterierna i Bästa Tillväxt. Det betyder att företagen har ökat sin omsättning, ökat antalet anställda och går med vinst enligt senaste årsredovisningen. För att visa att de är ett av de företag som har bidragit extra starkt till tillväxten i kommunen får de motta ett diplom från Syna. Endast 1296 av Sveriges ca 300.000 aktiebolag får denna utmärkelse 2008.

Vi på Syna hoppas att företagen ska fortsätta att växa och önskar dem lycka till även i framtiden. Vår förhoppning är att priset kan hjälpa dem och att det ska sporra och inspirera andra företag att våga växa på samma sätt.

Så här säger Niklas Andersson som är platschef på SafePartner, ett av företagen som fått pris i Osby kommun:

"Det senaste året har varit tufft för oss eftersom vi expanderar, men vi kommer att ligga kvar på samma nivå som 2007. Nästa år räknar vi med att öka och ta stora marknadsandelar. Vi jobbar väldigt lokalt och det ser våra kunder."

Angående framtiden säger Niklas Andersson:

"Lågkonjunkturer är generellt bra för vår bransch, så vi är inte nervösa. Vi räknar med att fortsätta vår expansion och gå in och etablera oss i fler kommuner. Man kan ju inte kasta in handduken bara för att någon säger att det är lågkonjunktur. Man får anpassa sig helt enkelt."

Bifogat finns listan på de företag i respektive kommun som har tilldelats priset

Bästa Tillväxt 2008

Vi har med vårt tillväxtindex försökt fånga in de kommuner där en stor andel av företagen går bra och växer. Bredd och stabilitet snarare än spjutspetsar. I de fall det finns ett stort framgångsrikt företag i en mindre kommun får det effekt i Synas Bästa Tillväxt 2008 bara om företaget anlitar underentreprenörer i kommunen eller sysselsätter mycket folk i kommunen, vilket leder till att servicenäringar får ett bättre kundunderlag. Vill du läsa mer om Bästa Tillväxt 2008 gå in på den

Info om Syna AB

Syna är Sveriges äldsta kreditupplysningsföretag och har funnits sedan 1947. Syna tillhandahåller kreditupplysningar och annan information avsedd för affärsverksamhet. Vi strävar efter att våra produkter skall hjälpa företag att göra fler och bättre affärer.

Harald Stjerna

Presskontakt Partner 040-258500