Syngenta stärker sitt team i Sverige

Med stor glädje kan Syngenta presentera två nya medarbetare i det nordiska teamet. Under våren har Syngenta anställt en ny säljare och en kampanjchef, båda ska jobba med stort med fokus på den svenska marknaden.

Mark växt-agronomen Oskar Björling arbetar sedan i april som Sales & Field Technician vilket innebär att han jobbar med försäljning och fältteknik med fokus på Mellansverige. Syngenta har ett mycket aktivt säljteam i Sverige som jobbar med att möta lantbrukare och andra kunder ute i fält för att diskutera sorter och växtskydd.

För att vara i framkant när det gäller utveckling av sorter och nya produkter för växtskydd arbetar Syngenta mycket med fältförsök runt om i Sverige. Som säljare kommer Oskar ha en god insikt i aktuella försök. Oskar är uppväxt på en gård i Östergötland men utgår nu från Uppsala.

Brita Prejer som är ekonom-agronom är sedan i juni ny kampanjchef för Sverige och arbetar från Syngentas nordiska huvudkontor i Köpenhamn. Kampanjchefens roll är att jobba med företagets kommunikation och marknadsföring och anpassa informationen till marknad och säsong. Brita är uppväxt på en gård i Närke men bor numera i Skåne.

Kontaktuppgifter:

Oskar Björling
Sales and Field Technician Sweden
Mobil +46 734 437 145
E-post: oskar.bjorling@syngenta.com

Brita Prejer
Campaign manager
Mobil: +46 734 437 316
E-post: brita_maria.prejer@syngenta.com

• Jordbruk, lantbruk, fiske

• lantbruk
  • jordbruk
  • spannmål
  • syngenta

Genom förstklassig forskning, lokal närvaro och med engagemang för våra kunder bidrar vi till att lantbrukare har tillgång till bra sorter och framgångsrika lösningar för växtskydd.