Sebran tar Synoptik till rekordnivåer  – premiär för höstens varumärkesfilm

Sebran tar Synoptik till rekordnivåer – premiär för höstens varumärkesfilm

Optikkedjan Synoptik lanserade i våras sin nya talesperson, Sebran. Fyra månader senare når Synoptik sina högsta nivåer inom kännedom och tänkbart märke någonsin.
– Sebran har fått ett varmt välkomnande och skapat ett engagemang över förväntan hos både kunder och anställda. Det känns roligt att se så fina första resultat efter bara några månader, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör för Synoptik.

Under andra kvartalet ökade top-of-mind med hela fem procentenheter. Kännedom och tänkbart märke ökade med 9 procent respektive 18 procent till de högsta nivåerna någonsin.

– Vårt mål var att Sebran skulle särskilja Synoptik från andra varumärken och stärka Synoptiks varumärkeslöfte ”Alla ska ha råd med kvalitetsoptik”, säger Pernilla Berg på Garbergs, som varit huvudbyrå i för kampanjen.

Idag börjar nästa varumärkesfilm med Sebran sändas på TV4 och MTG:s kanaler samt på Youtube. Den här gången visar Sebran Synoptiks breda sortiment av märkesbågar.

Se filmen på Youtube.

Delaktiga i kampanjen:

Reklambyrå: Garbergs Reklambyrå – Projektledare: Pernilla Berg, Copy: Richard Hallberg, AD: Jacob Frisk, Produktionsledare: Birgitta Bergström, Byråproducent: Annika Witkowska, Creative Director: Petter Ödeen

Musik: Christian Olsson
Produktionsbolag: Folke Film – Regissör: Tobias Bergman
Visual Effects: Fido Film och Important Looking Pirates.
Mediebyrå: Carat – Kundansvarig: Andreas Wallin
Digital mediebyrå: iProspect – Kundansvarig: Erik Luhr
PR-byrå: Perspective Communication – PR-konsult: Anders Ekhammar, Kundansvarig: Olof Mattson.

För mer information:

Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör Synoptik, tfn: +46 (0)73-523 40 22
För bilder och rörligt material kontakta, Olof Mattson, tfn: +46 (0)70-958 96 31
e-post: olof.mattson@perspective.se

Synoptik etablerades i Sverige 1991 och är idag med över 100 butiker en av Sveriges ledande aktörer inom optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Företaget ägs av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom optik. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till forskning inom optik och oftalmologi. Synoptik är även en del av GrandVision B.V, en världsledande aktör inom optisk detaljhandel, med drygt 4 600 butiker i fler än 40 länder. För mer information, se www.synoptik.se