Synoptik lanserar bågar från Tommy Hilfiger, Marc Jacobs och Marc by Marc Jacobs.

Marc by Marc Jacobs, Marc Jacobs och Tommy Hilfigers kollektion av glasögon och solglasögon lanseras under våren hos optikerkedjan Synoptik. Med de nya märkena i butikerna fortsätter Synoptik, en del av världens största optikerkedja, att attrahera trendmedvetna glasögonbärare.

Med start den 20 februari lanseras Marc by Marc Jacobs hos Synoptik för framförallt för den yngre målgruppen av både glasögon- och solglasögonbärare. Samtidigt lanseras också Marc Jacobs exklusiva linje under namnet Marc Jacobs i utvalda butiker. Glasögonbågar från Tommy Hilfiger presenteras under samma period i alla Synoptiks butiker runt om i Sverige. De tre nya glasögonmärkena ska fortsätta att positionera Synoptik som ledande optikerkedja med attraktiva varumärken.

Bågkollektionen från Marc by Marc Jacobs är alltid först med det senaste, vilket även syns på vårens och sommarens kollektion. Marc Jacobs design är modern och unik. Både fronten och skalmarna har speciella detaljer och nyskapande former. Stora och kantiga, avlånga och kattaktiga, plast och metall och färglada. Marc Jacobs mognare och exklusivare linje Marc Jacobs finns i fem utvalda Synoptikbutiker i Sverige.

Bågar från Tommy Hilfiger är präglade av den amerikanska andan vilket även influerat vårens glasögonkollektion som är ungdomlig, avslappnad och moderiktig. Glasögongen har många olika stilar med allt från klassiskt till sportigt.

- Personlig stil och unikhet är den generella trenden för vårens glasögon säger Mette Knakkergaard, Inköpschef på Synoptik. Hon menar också på att retrostilen håller i sig även denna säsong och många vågar ta ut svängarna lite extra när det kommer till val av glasögonbågar. För att hjälpa kunderna att hitta bågarna som passar har man alltid möjlighet att träffa en diplomerade glasögonstylist som är utbildade inom färg- och stilrådgivning. De ger kunderna professionell vägledning för att hitta de perfekta glasögonbågarna som matchar både utseende, stil och personlighet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marielle Stoltz, Pressansvarig Synoptik

E-post: mar@synoptik.se

Hos oss på Synoptik hittar du allt du behöver för din syn: glasögon, solglasögon och linser. Ta hjälp av våra glasögonstylister för att hitta bågarna som passar just dig. Det kostar inget extra. Vi matchar bågarna efter din hudton, din hårfärg, din ansiktsform och din personlighet.

Vi har ett stort urval av bågar i alla prisklasser och kan alltid erbjuda dig de senaste från modevärlden. Välj mellan märken som Prada, Ray-Ban, Peak Performance, Björn Borg, Dolce & Gabbana, Bvlgari, Lacoste, Birka, Burberry, Versace och många fler. Du kan prova våra bågar online i vårt Provrum genom att ladda upp en bild på dig själv.

Vi finns på 103 platser runt om i Sverige, från Kiruna i norr till Malmö i söder och är en av Sveriges ledande optikkedjor. Våra kunniga optiker står alltid till tjänst och det går att boka synundersökning på nätet innan du besöker din butik.