Synsam i samarbete med Anna-Karin Karlsson och AltewaiSaome

Synsam i samarbete med Anna-Karin Karlsson och AltewaiSaome

Marknadsledande optikkedjan Synsam förstärker utbudet med valda bågar av svenska designer. Hajpade formgivarna Anna-Karin Karlsson och AltewaiSaomes solglasögon finns nu i utvalda Synsam-butiker i Stockholm och Göteborg.

Anna-Karin Karlssons exklusiva och handgjorda solglasögon har blivit världskända genom att synas på Lady Gaga, Lana Del Ray och Gwen Stefani. Kollektionen “Perfecting the art of dying alone” är inspirerad av romantik och förgänglighet där djur, blommor och tredimensionella mönster dekorerar tunga grafiska ramar.

– Uttrycket är vackert, kraftigt och nyckfullt och kommer att passa våra kunder som vågar och vill ha något alldeles extra. Vi är stolta att knyta två nya varumärken till oss och stärker modegraden ytterligare säger Linda Härlin, informationsansvarig på Synsam.

AltewaiSaome, vars kläder hajpats som en del av det svenska modeundret, har designat kollektionen “Dare to be different” tillsammans med Kunoquist Eyewear och sticker ut med mycket grova linjer, oversize och metall. Natalia Altewai, en av de två grundarna, beskriver solglasögonkollektion som cool, trendig och futuristisk.

Solglasögonen från Anna-Karin Karlsson och AltewaiSaome finns från och med nu i Synsams butiker i Gallerian och Ringen centrum i Stockholm och i Nordstan i Göteborg.

För mer information kontakta:

Linda Härlin, Informationsansvarig Synsam. Telefon: 08-619 28 60, 0766-41 99 53 eller e-post: linda.harlin@synsam.com

Synsam är Sveriges ledande optikkedja. Vi är rikstäckande med cirka 160 butiker. Hos oss möts du av ett kvalitetssortiment av glasögon, linser och solglasögon från världens ledande varumärken och leverantörer och en service- och kunskapsnivå av högsta klass.

Synsam ingår i Synsam Nordic med cirka 400 butiker och en omsättning på SEKm 3000.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangserbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 5,9 miljarder SEK (2023) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Sverige