Synsam öppnar ny butik i Karlskrona

Synsam öppnar ny butik i Karlskrona

Optikkedjan Synsam fortsätter att växa och slår nu upp portarna i Karlskrona. Den nya butiken som öppnar i centrala gallerian Kronan har ett utbud skräddarsytt för Karlskronaborna med märken som Tom Ford, Oakley och Silhouette.

Den nya butiken har en yta på 150 kvadratmeter med två synundersökningsrum. I sortimentet finns kända märken som Synsam är ensamma om – till exempel Efva Attling, Ralph Lauren, Dolce & Gabbana och Cheap Monday – och är specialanpassat för Karlskronas invånare.

– Vi har vi tagit in flera märken som vi tror passar Karlskronaborna perfekt, exempelvis Tom Ford, Oakley och Silhouette, säger Jessica Holst, produktchef Synsam.

Synsam har expanderat med flera nya butiker under senaste halvåret. Butiken i centrala Karlskrona blir kedjans 159:e.

– Nu får vi möjlighet att nå ännu fler och nya kunder i Blekinge. Vi har något för alla kunder och plånböcker, alltid med den service och kvalitet som kännetecknar en Synsam-butik, säger Maria Broberg Jonsson, etableringschef på Synsam.

För mer information kontakta:

Linda Härlin, Informationsansvarig Synsam, telefon: 08-619 28 60, 0766-41 99 53 eller e-post: linda.harlin@synsam.com

Regioner

Synsam är Sveriges ledande optikkedja. Vi är rikstäckande med nästan 160 butiker. Hos oss möts du av ett kvalitetssortiment av glasögon, linser och solglasögon från världens ledande varumärken och leverantörer och en service- och kunskapsnivå av högsta klass.

Synsam ingår i Synsam Nordic med drygt 390 butiker och en omsättning på SEKm 3000.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangserbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 5,9 miljarder SEK (2023) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Sverige