Synsam öppnar testbutik på Sergels torg

Synsam öppnar testbutik på Sergels torg

Idag slår Synsams nya butik upp portarna på Sergels torg i Stockholm. Med speciellt utformad inredning och extra brett och stort sortiment ska nya butikstrender och koncept testas på den urbana Plattan-publiken.

– I den här butiken kommer vi att lyssna extra mycket på våra kunder. 40 000 människor passerar Sergels torg varje dag och vi tror att det är en perfekt publik att testa nya koncept på. Samtidigt stärker vi vår position i city, säger Linda Härlin, informationsansvarig på Synsam.

Butikssortimentet som är anpassat för att tilltala dem som passerar Plattan varje dag, innehåller både klassiska lyxmärken och spännande, nya varumärken för designintresserade Stockholmare. Till exempel syns det senaste samarbetet med bågar från svenska E&E Glasses i butikens utbud.

Förutom varumärken som Synsam säljer exklusivt i Sverige, som Dolce & Gabbana, Persol, Ralph Lauren och Efva Attling finns här glasögon och solglasögon från Saint Laurent, Dior, Tom Ford, Vasuma, Mikli, Starck, Lindberg, Giorgio Armani, Oscar Magnuson och Marc Jacobs.

Extra stort sortiment finns av bågar från Ray-Ban och Oakley.

Synsam är Sveriges ledande optikkedja. Vi är rikstäckande med cirka 160 butiker. Hos oss möts du av ett kvalitetssortiment av glasögon, linser och solglasögon från världens ledande varumärken och leverantörer och en service- och kunskapsnivå av högsta klass.

Synsam ingår i Synsam Nordic med cirka 400 butiker och en omsättning på SEKm 3000.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangserbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 5,9 miljarder SEK (2023) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Sverige