Synsam väljer TBWA

Marknadsledande optikkedjan Synsam fortsätter att växa och tar nytt grepp på kommunikationen tillsammans med TBWA.  Samarbetet inleds omgående och de första resultaten blir synliga i höst.

Efter en omfattande urvalsprocess har Synsam valt reklambyrån TBWA som partner för sin marknadskommunikation. TBWAs uppgift blir att stödja en fortsatt framgångsrik tillväxt genom att förtydliga och förstärka värden som kvalitet, kundnöjdhet och valfrihet, vilka gjort Synsam till den marknadsledande optikkedjan.

–  TBWA imponerade direkt med sitt engagemang och sin professionella inställning.
Vi uppskattar speciellt hur de lyckats kombinera klok och strategisk problemlösning med hög kreativ förmåga och ambition, säger Peter Herte, marknadschef på Synsam.

TBWAs uppdrag handlar om att utveckla och tydliggöra en ledande position i ett läge där konkurrensen på optikmarknaden skärps och att föra vidare Synsams tradition att särskilja sig bland annat genom kommunikation.

–  Vi är väldigt glada att Synsam delar vår vision om hur intressant kommunikation kan lyfta deras redan starka affär och varumärke ytterligare en nivå, säger Robert Schelin, kundansvarig projektledare på TBWA.

Arbetsgrupp på TBWA:
Robert Schelin, Kundansvarig Projektledare
Alexander Fredlund, Art Director
Frida Sivfersen Ljung, Copywriter
Alison Bonner, Planner
Christa Mellgren, Produktionsledare
Kalle Widgren, Creative Director

r mer information kontakta:
Peter Herte, marknadschef Synsam: 0766-41 99 55 eller peter.herte@synsam.com
Robert Schelin, kundansvarig projektledare TBWA: 0708-54 10 60 eller robert.schelin@tbwa.se

Synsam är Sveriges ledande optikkedja. Vi är rikstäckande med cirka 160 butiker. Hos oss möts du av ett kvalitetssortiment av glasögon, linser och solglasögon från världens ledande varumärken och leverantörer och en service- och kunskapsnivå av högsta klass.

Synsam ingår i Synsam Nordic med cirka 400 butiker och en omsättning på SEKm 3000.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangserbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 5,9 miljarder SEK (2023) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Sverige