Syntell startar nytt affärsområde inom verksamhetsutveckling

Syntell startar nytt affärsområde inom verksamhetsutveckling

Syntell etablerar ett nytt affärsområde inom verksamhetsutveckling och Karin Isberg är rekryterad som affärsområdeschef.

Med gedigen bakgrund i system och processutveckling har Syntell över tid kommit in mer och mer på arbetssätt och organisationsutveckling. Vi ser en stor potential och möjlighet för Syntell att bli en aktör som hjälper både privata- och offentliga organisationer att utveckla sin verksamhet och förmåga att realisera nyttor, att skapa effektiva arbetssätt, och inte minst på den digitala resan som många organisationer jobbar med idag. Med rekryteringen av Karin Isberg får affärsområdet en bra ledare som tillsammans med våra experter, t ex Karin Garcia inom digitaliseringsområdet, har uppdraget att bredda Syntells verksamhet.

– Jag började min karriär på FMV där jag fick gå från projektingenjör till projektledare och sedan till enhetschef. Till Syntell kom jag första gången 2010 som seniorkonsult inom projektledning, process- och verksamhetsutveckling. Nu har jag varit 4 år på Trafikförvaltningen som affärsstrateg och tillförordnad affärsutvecklingschef men fick möjlighet att anta den nya utmaningen med att bygga upp ett nytt affärsområde inom verksamhetsutveckling på Syntell. Eftersom jag verkligen gillar att bygga upp nytt och ser potentialen i att, med basen i Syntells övriga verksamhet, skapa en tydlig och värdefull nisch, var det ett oemotståndligt erbjudande”, säger Karin Isberg, affärsområdeschef på Syntell.

– Syntell har under året visat sig vara i framkant inom verksamhetsutveckling med tillgång till experter inom flera områden som behövs för att möta kundens behov i förändringsarbetet både avseende systemprocesser och människorna i systemet. Vi ser mycket fram emot att stärka vårt kunderbjudande i och med det nya affärsområdet. Jag är övertygad om att kombinationen av Karin Isbergs erfarenhet och tillgången till Syntells ramavtal, lösningar och expertis kommer att röna stora framgångar på marknaden”, säger Mikael Tjernlund, VD på Syntell.

Vid starten kommer affärsområdet ha åtta medarbetare och ett tiotal underkonsulter. Målsättningen är att snabbt expandera området och arbeta vidare med Syntells koncept.

För mer information, kontakta:

Karin Isberg, Affärsområdeschef, Syntell

Karin.isberg@syntell.se

Mikael Tjernlund, VD, Syntell

Mikael.tjernlund@syntell.se

Om Syntell

Syntell grundades 1994 och är en av Skandinaviens ledande konsult- och utbildningspartner. Vi är privatägt, oberoende och omsätter ca 100 MSEK per år. Vi är verksamma i framförallt Sverige, Norge och Finland, men även begränsat samarbete i ytterligare en handfull länder.

Vi erbjuder beprövade koncept för optimering av våra kunders förmåga att hantera komplexa system i komplexa miljöer över systemens livstid:

• Vi har managementtjänster inom verksamhet- och organisationsutveckling.
  • Vi har lösningar/åtaganden och erfarna konsulter som ger långsiktigt stöd i våra kunders projekt.
  • Vi erbjuder tjänster för att optimera produkter utifrån ett marknads- och livscykelperspektiv.
  • Vi har sedan 20 år en utbildningsverksamhet inom våra kärnområden.