På Fritidsbanken kan du låna sport- och fritidsutrustning. Under påsken finns insamlingskärl på Sysavs återvinningscentraler i Bunkeflo och Norra hamnen, Malmö.

Fritidsbanken på Sysavs återvinningscentraler i Malmö i påsk

Har du också gamla fotbollsskor, skridskor eller inlines som står och samlar damm? Skänk dem till Fritidsbanken så kan de lånas ut till andra. Mellan den 12-22 april finns kärl från Fritidsbanken på plats på Bunkeflos och Norra hamnens återvinningscentraler i Malmö.

Säkert gömmer det sig urvuxna eller felköpta sport- och fritidsprylar i ditt förråd. Låt dem inte ligga, utan ge dem nytt liv flera gånger om genom att skänka dem till Fritidsbanken. Fritidsbanken fungerar som ett bibliotek, men istället för böcker lånar de ut sport- och fritidsutrustning. Det kan vara alltifrån en komplett slalomutrustning inför skidresan, till ett tält till cykelsemestern eller ett par skridskor inför en friluftsdag i skolan. Utrustningen lånar du helt gratis i upp till 14 dagar.

Allt är återbruk

Banken utgörs av utrustning som skänkts till Fritidsbanken av privatpersoner, organisationer och företag. Mellan den 12-22 april finns kärl från Fritidsbanken på plats på Bunkeflos och Norra hamnens återvinningscentraler i Malmö.

-Vi på Sysav tycker att Fritidsbankens verksamhet rimmar väl med våra mål. Samhället behöver sträva efter en mer cirkulär ekonomi, där vi delar, lånar, hyr och byter i större utsträckning, säger Patrik Lövgren, områdeschef Sysav.

Fritidsbanken i Malmö

Om: Fritidsbanken finns på olika ställen i landet i olika regi. Fritidsbanken i Malmö drivs av Malmö stad.
Adress: Kopparbergsgatan 8, 214 44 Malmö
Öppettider: Tisdag - onsdag kl 10.00 - 18.00. Under lov är Fritidsbanken Malmö öppet helgfria vardagar kl. 10.00 - 18.00
Läs mer: https://www.fritidsbanken.se/fritidsbank/malmo/