Sysav delar ut stipendium på 100 000 kr

Sysav delar ut stipendium på 100 000 kr

Sysav vill uppmuntra yngre engagerade doktorander och disputerade forskare inom avfallsområden såsom behandling, hantering, återvinning, återbruk och avfallsminimering.

Sysav arbetar ständigt med att utveckla verksamheten och ser det som en stor fördel att kunna ta stöd av forskning inom området. Genom samverkan med såväl verksamhetspartners som forskare blir det ”lätt att göra rätt”, och att undvika snedsteg.

- Vi är övertygade om att denna samverkan kommer att bli minst lika viktig framöver och vill därför bidra till att yngre forskare fortsatt engagerar sig i området. Vi gör det genom att dela ut Stora Sysavpriset i form av ett stipendium på 100 000 kr, säger Anders Persson, VD på Sysav Utveckling AB.

Pristagarens arbete skall vara av relevans för Sysav och pengarna kan användas för fördjupning i ämnet. En priskommitté bedömer vem som får priset. Bedömningen kommer att grundas på tidigare arbete och på idéer om hur prispengen kan komma att användas.

Prisutdelning

Stora Sysavpriset delas ut på Sysavdagen den 24 april 2015.

Kontakt

Kontakta Anders Persson, VD för Sysav Utveckling AB, för mer information. anders.persson@sysav.se, 040-635 18 14

Mer information om stipendiet finns på www.sysav.se/sysavpriset