Sommaröppet?

Äntligen – semestertiden närmar sig med stormsteg! Oavsett om den tillbringas på land, till sjöss eller uppe i bergen är ändå en sak säker: Semestern är till för att njutas av! Det är dags att ladda batterierna, få inspiration och samla på sig trevliga minnen.

”Ladda” är ett nyckelord att ta med sig på vägen. Det är nämligen ofta så att vi som jobbar i servicedesken inte kan logga ut helt och hållet från allt som har med jobbet att göra. Jodå, allt står ganska stilla i juli månad, men inte helt. Och vad resten av världen anbelangar: De förstår knappast hur landet kan gå runt när nästan alla knallar omkring i shorts och sandaler med midjeväskan hängande på sned medan de är på jakt efter små och stora äventyr.

Vi servicemedarbetare har ett ansvar för att våra kunder och användare tas om hand – året runt. Skulle bara fattas annat! Om du har med dig laddare, telefon och surfplatta under dina lata semesterdagar kan du alltid se till att servicedesken hela tiden är ”on track”. Det ska inte behövas några panikinsatser när vardagen är tillbaka igen.

Med jobbet i fickan!

Med en appfunktion kan du faktisk ha hela servicedesken med dig i fickan. Oavsett var du befinner dig. Sisådär? Nix, helt perfekt! Du är alltid uppdaterad om vad som sker, har alltid full översikt och kan snabbt ändraen status eller två och lägga in nödvändig information. Ingenting glöms bort medan du är borta från ditt egentliga kontor. Med en snabb blick kan du se aviseringar och ärenden, skriva ett snabbt meddelande om du vill och följa ett ärende från början till slut med ärendeägare och diverse bilagor.

Du kan enkelt kommunicera med den som sköter servicedesken under semestern och hjälpa honom eller henne om det skulle behövas. Tala om flyt för semesterersättaren!

Semesterlunk med full koll

Det är klart att du ska koppla av och njuta av dina dyrbara semesterdagar.
Det är också lättare att kan koppla av om du vet att du mellan omgångarna med solkräm och
måsskrik kan kasta en snabb blick på mobilen och få bekräftat att servicedesken,
och därmed kunder och användare, är i trygga händer – full koll, fullständig avkoppling.
Om det är något som ger dig en mjukstart efter semestern är det väl just det – att du vet vad som väntar.
Inga obehagliga överraskningar, inga brådskande ärenden eller röda lampor som
linkar och önskar dig (o)välkommen.

Det enda du måste tänka på är att
torka av dig lite med handduken innan du kollar telefonen som ligger på bryggkanten.
Det är inte alla telefoner eller surfplattor som är vattentäta.
Och det finns tyvärr ingen app som fixar just det.

Njut nu av sommaren i fulla drag!

Pål Bakken